حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت
حوزه 260 حکمت

محسن هاشمی با رد همه اتهاماتی که هم در داخل ایران از سوی مسئولان قضایی و جناح های سیاسی مخالف هاشمی رفسنجانی متوجه مهدی هاشمی شده و هم با تکذیب اتهاماتی که برادرش در خارج از کشور با آنها مواجه بوده، می گوید که اتهام زنندگان در پی تضعیف آیت الله هاشمی هستند.

وی هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب را که به گفته وی "اسیر افراطیون " بوده اند مورد انتقاد قرار می دهد و آنها را تخریب و تضعیف پدرش از طریق فشار آوردن بر اعضای خانواده متهم می کند. او می گوید: "مشکل کشور ما افراطیون و تندروهایی هستند که به قدرت می رسند. منظورم افراطیون هر دو جناح هستند. آنها وقتی پا می گیرند و از طریق ورود به قدرت قد علم می کنند، برای نظام مشکل آفرین می شوند. زیست این افراطیون چپ و راست در بحران است." به گفته وی، "از دل تفکر اعتدال گرایانه دولت هاشمی، خاتمی ظهور می کند اما از دل دولت خاتمی، احمدی نژاد سر برمی آورد. افراطیون از پشت به هم می رسند. ممکن است در ظاهر مقابل هم باشند، اما از پشت تفکراتشان یکی است، چون نتیجه رفتار و کارهای آنها یکی است."

او در ادامه می گوید: "به دلیل شرایط و تفکر پدر، اصولا سعی بر این بوده است که در چارچوب اصلاح طلب یا اصولگرا قرار نگیریم. شاید به همین دلیل است که این سوء تفاهمات پیش می آید. آنچه همیشه برای من مهم بوده است، برخورد با افراط و تفریط در هر زمینه و توسعه و پیشرفت ایران و چهره واقعی اسلام بوده است که باید خالی از افراط و تفریط و خرافات که متاسفانه اخیرا از آن بیشتر استفاده می شود، باشد. بزرگان نظام و علی الخصوص خانواده ما از افراطیون هر دو جناح صدمه دیده اند."

محسن هاشمی می گوید: "همیشه به علت اثرگذاری آقای هاشمی در سیاست و انتخابات، یک عده ای از سیاسیون و رقبا نگران حضور هاشمی و اطرافیان بودند و از تخریب استفاده مناسب می کردند. از دیگر سو، برخی نیز چون نمی توانند علیه ایشان حرف بزنند، می روند سراغ خانواده و اطرافیان. الان نیز در قضیه مهدی می بینیم که عده ای رفته اند سراغ مسایلی که هیچ موضوعیتی ندارد." فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی می گوید: "در باره ما و بر سر تک تک ما، در جامعه فضاسازی شده و شایعات وجود دارد. آنها می خواهند رای بگیرند و ما را به عنوان یک گروه قدرتمند معرفی می کنند و با فحش دادن به ما می خواههند برای خودشان رای جمع کنند." محسن هاشمی می افزاید: "در یک برهه ای خصوصا سال های ۷۶ تا ۷۸، اصلاح طلبان تندرو سعی کردند از این حربه علیه ما استفاده کنند. در عمق جامعه شایعاتی علیه ما راه انداختند. بعد نیز اصولگرایان از همین روش علیه ما استفاده کردند. دیدند که چه روش خوبی. می توانند یک رقیب قدرتمند را به کمک اصلاح طلبان از میدان به در کنند. در زمان وزارت فرهنگ آقای مهاجرانی، کتاب «عالیجناب سرخ پوش» چاپ و بارها تجدید چاپ شد."

محسن هاشمی در ادامه گفت و گوی خود به بحث انتخابات ریاست جمهوری سال آینده می پردازد و می گوید: "به نظرم قطعا اشتباه است که اصلاح طلبان به عدم شرکت فعال فکر کنند. بهتر است با یک برنامه قوی و قابل عمل که واقع گرایی و عمل گرایی همراه با با نگاه آرمان ها، در انتخابات شرکت کنند." وی با اشاره به شرایط کنونی و موانع موجود بر سر راه اصلاح طلبان می گوید: "برای این شرکت لازم نیست شرط و شروط غیر میسر بگذارند و از آن طرف هم نظام لازم است با توجه به تحریم ها، بحران ها و مشکلات جدی اقتصادی و معیشتی و بعضی از سوء تفاهامات ایجاد شده، فضا را برای شرکت همه آحاد مردم و سیاسیون و دلسوزان نظام و کشور باز کند." محسن هاشمی که پیش از این کمتر تا این اندازه به صراحت در باره مسایل سیاسی اظهار نظر علنی کرده بود، تاکید می کند که "اگر اصلاح طلبان جدی بیایند، باعث اتحاد اصولگرایان هم خواهند شد، ولی اپوزیسیون و اصلاح طلبان باید بدانند که دیگر ناز، مشکلی را حل نمی کند و فرش قرمز برای آنها پهن نمی کنند؛ لذا چراغ سبز و قرمز مهم نیست، در این شرایط تحمیل کردن خود بر جامعه وظیفه است، فقط باید مواظب بود که فردی که برای روزها سخت و بحران ساخته شده است، به میدان بیاید."

وی اشاره ای به فردی که دارای این خصوصیات باشد ، نکرده است.


 


نظرات شما عزیزان:

Mohammad
ساعت13:52---10 مهر 1391
سلام خوب بود
با مطالب جديد آپديت کرده ام
(آنكه «يوسف زيبايي» را به چند سكه تقلبي و بدلي مي‌فروشد،)..............
منتظر حضور گرمتان هستم


Mohammad
ساعت13:37---10 مهر 1391
سلام خوب بود
با مطالب جديد آپديت کرده ام
(آنكه «يوسف زيبايي» را به چند سكه تقلبي و بدلي مي‌فروشد،)..............
منتظر حضور گرمتان هستم


سهیلا
ساعت13:35---10 مهر 1391
هرچیروكه بیشترازهمه میخوای3بارتكراركن،بعدآیه زیروبخون:بسم الله الرحمن الرحیم لاحول ولاقوه الابالله العلی العظیم،این پیاموبه9نفربرست آرزوت قبول میشه،باورنمیكردم واقعاقبول میشه اگرپاك كنی ونفرستی خداآرزوتوقبول نمیكنه ساعتتونگاه كن،9دقیقه بعدیه اتفاق میفته كه خوشحال میشی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






نوشته شده در تاريخ دو شنبه 10 مهر 1391برچسب:, توسط فاوا